Have yourself a merry little christmas.

jag sa ju för några dagar sen att jag skulle lägga upp en Julig hiss och diss lista.
jag har aldrig ifs gjort en överhuvudtaget, men jag känner att de kan behövas såhär i lite mörka vinter tider när humöret är som lägst och man vill bara se fram emot den vita snön och den härliga värmen på julafton!<3
visst blev man sugen? :)
jag blev de iallafal, så här kommer mina hissar och dissar!
  1. Julklappar.
    Jag menar hallå. vilken unge/människa gillar inte julklapparna? okej, dom som inte får några äre ju klart att dom inte riktigt vet vad dom tycker om de... synd för dom.
    JAG ÄLSKAR DOM!
    jag vet inte riktigt hur de fungerar i din familj, berätta gärna. 
    I min fungerar de iallafall så att jag önskar mig saker, men får dom aldrig... jag fattar som inte riktigt vart dom tar vägen egentligen, jag får alltid såna saker som jag ifs behöver och vill ha... men inte direkt i förstahand.typ vad väljer man mellan en brödrost och ett wii spel lixom?  wii spel antagligen... 
    jag fick då en brödrost......?


  2. Kalle Ankas Julafton!
Den som inte håller med mig här får helt seriöst spö.
det finns ju inget bättre än att sätta sig innan maten, klockan 3, tillsammans med alla syskon och titta på Kalle Ankas Julafton. Det är typ höjdpunkten på hela julafton! Vem älskar inte hackspetten? Långben på husvagnssemester då? :)  eller kanske Tjuren Ferdinand? Lady & Lufsen? Piff & Puff?  det finns många bra, den mest klassiska, Tomteverkstan ?! :)  älska dom alla!!!!
3. JULMATEN <3
Finns de nåt härligare än Julmatskoma eller? NEJ TROR NOG INT DE VA :P
julbordet på bilden nedanför va ganska värdelöst men de va en liten bild på de iallafall!
vad brukar ni ha på erat julbord? jag har faktiskt hört att endel faktiskt inte ens äter julmat :O
vi brukar iallafall ha; köttbullar, potatis, prinskorv, potatisgratäng, Janssons, sill, julskinka, olika slags korvar(vitlökskorv, renkorv, älgkorv m.m.) köttbullar, sylta, rödbetssallad, potatissallad, fårfiol, revbensspjäll, dopp-i-grytan, ostar..... ja de va några saker iallafall, de brukar finnas lite mer men de kommer jag inte på just nu. Sen finns de självklart ett urval av olika drycker att välja mellan t.ex. julmust, coca cola, fanta, sprite, hallonsoda, trocadero, champis, päronsoda o.s.v.  men julmust är ju ett MÅSTE!!

1. NOVEMBER FIRARE!!!!!
Nånting jag verkligen hatar är dom som sätter upp adventsljusstakar nu i november, de är väl en sak om affärer och sånt börjar sätta upp såna saker för de ska ju som va beredda när december kommer, men helt vanliga människor lixom... ååh jag blir så arg. Julen kan inte betyda samma sak för dom som för mig iallafall!
om ni kollar in min systers blogg så kan ni se att hon har skrivit exakt samma sak för nån dag sen, kanske för att vi har växt upp på samma ställe men fortfarande... det går bara inte!
Jag är otroligt jultaggad nu men jag kan inte julpynta för de skulle va ungefär som att munkarna skulle börja fastan typ en månad innan, hut skulle de se ut då? :O
dom skulle ju typ dö för att dom inte fick nån mat, lika allvarligt är de... nu måste jag sluta annars känner jag tårarna komma :/

Det är faktiskt det enda negativa med julen. annars finns det verkligen ingenting.
visst det brukar ibland vara dåligt med snö, men de förstör egentligen inte själva julkänslan!
eller vad säger du? finns de något negativt?

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0