jul jul, strålande jul. glans över vita skogar.

iiiiiiiiiiiiiiiiiih!!   49 dagar kvar till Julafton!!!!!!!
det betyder att det är bara 27 dagar kvar till första advent!! och DET MINA KÄRA VÄNNER.... betyder början på en ny JULKALENDER! :) :) :) :)
Okej, den nya kalendern för år 2009 heter alltså Superhjältejul, precis som de låter handlar det om superhjältar. Har nån sett Supersnälla silverSara och StåhlHenrik på bolibompa? ...kanske inte... men de gar jag :P
Superhjältejul är 2009 års julkalender i SVT. Julkalendern är en fortsättning på barnprogrammet Supersnällasilversara och Stålhenrik. Varje avsnitt kommer innehålla ett musiknummer. I julkalendern så har Supersnälla Silversara och Stålhenrik blivit pensionärer och sitter barnvakt åt sina barnbarn Vega och Nova. I julkalendern berättar de för barnen om sitt livs största äventyr.
Vad tror ni?  kommer de bli en Hit, eller en flopp?
jag undrar jag oxå... men de får vi allt vänta och se :)
Vilken julkalender tycker du har varit bäst genom tiderna?
min absoluta favorit är självklart;
MYSTERIET PÅ GREVEHOLM!
{avsnitten hittar ni här}
ojojoj, vilken jul det var alltså!  jag tror jag har sett dom avsnitten minst 100 gånger, och dom är lika bra varje gång :) :)
Nu är det bara att vänta på nästa, jag har redan laddat ner alla avsnitt (lagligt såklart (a)) så nu väntar jag på 1 december!!
P.S!!!!!
det är inte barnsligt eller omoget att se på julkalendern, sådeså!


♥pussochkram♥

Kommentarer
Postat av: amy

ÄLSKA JULKALENDERN!!!!!!!!!!!!!

hoppas den är sådär julig och mysig som dom senaste INTE VARIT

2009-11-04 @ 20:55:03
URL: http://baraamy.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0