9 - "Vem skall jag tro på, tro på, tro på när..."

Min tro.... HAHAHAHA, den som gjorde dom här punkterna måste ha varit riktigt trött eller nåt men...ahhh shoot!

Religion
Jag är vad man kallar agnostiker! Till skillnad från ateist (som betyder att man inte tror på någon sorts över makt eller något övernaturligt) så betyder det att man helt enkelt accepterar att det finns olika trosuppfattningar men man väljer att inte ta ställning till någon av dem. Jag tänker alltså inte säga att jag är Kristen eftersom jag inte tror på Gud, därför kan jag inte heller sätta mig in i någon annan religion som innefattar gudar...jag är dock inte satanist, kan vara bra att veta!!!!! ! ! . Jag är agnostiker! Jag tänker inte tro på något förrän det är 100% bevisat! Ödet m.m. är saker som jag blir väldigt nyfiken på, vad det egentligen betyder så jag vill inte säga att jag är ateist för jag vill hålla mina möjligheter öppna! Jag tror ej på gud, MEN, det kan hända att jag vill ändra min åsikt framöver ang andra övernaturliga saker!!!

vad finns det mer..
Jag tror på.....tomten......i dess "spiritual form" (hittade ingen svenskt ord)
Jag tror på.....andar/spöken.....som inte gått över till den andra världen (eller något sånt)
Jag tror på.....Nangijala......jag Väljer att tro på detta eftersom det är en dröm jag har.
Jag tror på.....Bibeln......då det kommer till historiska/existentiella tolkningar i stora drag
Jag tror på.....Kärlek.....som den största kraften i universum!

Ja nånting sånt då.....

Kommentarer
Postat av: vanja

sv: haha ja att den va!! :D

nej det tror jag inte, du måste ju fått din smarta hjärna någon stans ifrån ;)

2010-12-09 @ 16:17:10
URL: http://helllberg.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0