3 - Mina föräldrar

DÅLIGT AV MIG!!! förlåt!
The easy one.

Min pappa, Bert-Åke Johansson.

Utseende
; Svart, rakt hår, bruna ögon
Född; 1954-04-06
Uppväxt; Svedjan, Åsele
Föräldrar; Valter & Anna-Lisa
Syskon; Gullbritt, Mona, Margaretha & Leif
Barn; Therese 31, Sara31, Emma27, Krille25 & jag18.

Anna-Lisa dog innan jag hann födas, medan Valter dog när jag var ungefär 4år. Tyvärr gick även pappas syster Mona bort för några veckor sen.
However, gick han i en byaskola tillsammans med alla andra bybarn. Man får lite av en bullerby barnen känsla när man får bilder i huvet, riktigt så var det kanske inte...men inte långt ifrån iallafall ;p  
Sen gick han på nån yrkesskola i åsele och....ja jag vet inte hela historien.
Han blev tillsammans med Ulla och de fick 4 barn, de skiljdes efter ett tag och han blev tillsammans med min mamma och tillsammans fick dom MOI :)

Just nu driver han ett eget företag, som i grunden baseras på hans snickeri, där han bygger allt från en altan till fågelholkar. Han renoverar även toaletter, vattenskador, installerar olika saker, rörmokare är han ibland. På vinter halvåret bruka han sälja älghudar och saltsten. Ja, han brukar ta sig an det som behövs, en riktig handy-man!

Hans allra största intresse är att jaga älg, det är hans lyckligaste tid! :)  Därför har vi 2st gråhundar, Dizel och Nikko, som gör sitt bästa för att hjälpa pappa! Fast pappa ser det mest som att han hjälper dom, eftersom det är deras förtjänst :)
..näst efter det kommer nog hans motorcykel som han avgudar! Han skulle dock vilja ha en ny så han funderar på att sälja sin skoter och uppgradera den....man är dock rätt så beroende av skoter ute i vildmarken....

Det bästa med min pappa, är att han är exakt som mig, eller rättare sagt är jag precis som han :) vi är så lika på många sätt, på nästan alla sätt möjliga :)    dessutom är han världens största djurvän! 



Min mamma
, Kerstin Axelsson.
Utseende; Blond, lockigt hår, blå ögon
Född; 1953-12-19
Uppväxt; Åsele, "plassn"
Föräldrar; Adils & Anna-Lisa
Syskon; Barbro
Barn; Laura31, jag18

Anna-Lisa gick bort när jag var ca 6 år gammal och Adils "Acke" gick bort för ca3 år sedan.
Mamma växte upp mitt i centrala Åsele. Eftersom hennes pappa, morfar, var chef på Åsele Kraft så kan man helt enkelt säga att hon kom från en välbärgad familj! Jag skulle nog säga att det är lite mer madicken över det hela, trots att mamma säger att hennes mamma troligtvis levde så.

Efter grundskolan gick hon någon husmor utbildning och var typ barnflicka eller nåt sånt! Hon utbildade sig senare till läkarsekreterare, men det ville hon inte bli. Så hon utbildade sig till förskolelärare,och flyttade till Umeå istället. Under en semester i Spanien blev hon kär och åkte sedan ner för att stanna. Hon bodde i Spanien i ca 5år och fick Laura tillsammans med en spanjor. Pga klimatet så flyttade de tillbaka till Umeå efter några år. 
När hon träffade pappa flyttade hon tillbaka till Åsele och poff sare så fanns jag där :]  hihi
sladdbarn - jatack!

För 2 år sedan började mamma utbilda sig till Spanska lärare (åk 6-9) och jobbar för tillfället med det. Även om det har varit jobbigt så har hon snart avslutat sin utbildning. Hon jobbar även på fritids ibland, kan ju vara kul att variera.

Hennes intresse ligger nog i att sticka och väva. Det tycker hon är jätteroligt....av nån anledning(?).
Hmm....annars är väl jag hennes största intresse ;p  hehehehehe

Det bästa med min mamma är att hon är den snällaste som finns. Hon är omtänksam och skulle ge mig hela världen om hon kunde. Hon skulle ge mig allt även om det betydde att hon själv inte hade någonting kvar. 


peaceout

Kommentarer
Postat av: vanja

sv; ja men hur menaru då?

2010-12-06 @ 14:09:55
Postat av: vanja

sv: haha okej, men isf har vi typ inte de (A)

2010-12-06 @ 19:17:58
URL: http://helllberg.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0