Om mig

Hej.

Fakta om mig;
Mitt fullständiga namn är Fanny Elvira Johansson. (okeej...jag har egentligen ett andra namn till men, det kan jag bara säga i garderoben). ha ha. Mina syskon hade olika förslag på vad jag skulle heta (victoria m.m.) men när dom fick veta att jag skulle heta Fanny så började dom gråta, dom tyckte de va så fult.....KUL!
Jag är född den 24 januari, 20.45 om jag inte minns helt galet fel. Så jag är alltså 18 år gammal(snart 19). Jag går sista året på Friskvårdsprogrammet på Östra Gymnasiet i Umeå, och nej det är inte en neger skola även om det finns en hel del icke-födda-i-sverige-människor där.


Bakgrund;
Jag är född och uppväxt i Åsele, byn som gud glömde, med en befolkningsmängd på ca 3400 pers i kommunen. Där bor även min kära mor Kerstin Axelsson och Bert-Åke Johansson, i en liten by som heter Svedjan, 2,5 mil sydost om Åsele. Jag har 5 syskon, 3 systrar och en bror på pappas sida, en syster på mammas sida.
Dagiset jag gick på när jag var liten hette Villan, det var uppdelat i två avdelningar, när jag var pytteliten gick jag på Smulan med fick gå över till Skorpan när jag blev lite äldre :) När jag var 6 år började jag såklart 6-års på Åsele Centralskola, och där gick jag på avdelningen Meteoren. (andra avdelningar var Raketen och Kometen) När jag skulle börja 3an blandades vi till 2 klasser, jag började i 3b :) (skulle egentligen gå i a men jag hade min bästa kompis i b klassen så mamma ordnade så att jag fick byta med en annan) Jag gick i samma klass till årskurs 9.

5 saker jag älskar;
Glass
Ketcup
Min säng
Fotografera
Musik

4 saker jag hatar;
Ormar
Felstavningar (sakt/sagt, enda/ända, hellre/hällre, sett/sätt, släkt/släckt m.m.)
Människor som tuggar med öppen mun, det är ohyfsat
Att bli skrämd

3 dåliga vanor;
Lämnar kläder där jag tar av mig dom
Rättar andras grammatik omedvetet
Gnisslar tänder i sömnen

2 onödigt vetande;
Skostorlek 36, (5,5....23cm)
Min lilltå är vriden så jag går egentligen på "utsidan" av den

Number One Awesome;
Jag älskar sjukhus, jag känner mig hemma där och skulle gärna bryta nåt (har aldrig gjort de heller förresten)



Tomorrow;  Min första kärlek

Kommentarer
Postat av: vanja

haha, kul att jag inte vet hur man stavar enda eller ända, så det skriver jag alltid fel på (rätta mig gärna) sen hur stavas endå? är det endå eller ändå?

2010-12-01 @ 21:10:29
Postat av: Linaa

De kan jag vanja!! de ä ändå! :D de ha iaf ja skrivi i alla år så ja hoppas ja haft rätt (A)

2010-12-01 @ 21:32:48
Postat av: vanja

sv: okej tack, jag är ju som ganska kass på det där med att stava, men jag får försöka tänka på det :D

2010-12-01 @ 22:36:48
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0