VAL 2010

Från vänster
RS, V, S, MP, Piratpartiet, C, FP, KD, M, SD!



Resultat från vårt Skolval 
Valresultatet som finns ovan visar att om det vore val idag på Östra så skulle de rödgröna få 67,9 % av rösterna och alliansen 22,2 %. 391 elever röstade i valet.


FUCK REINFELDT!
än en gång använder jag samma slagord eftersom det är vad jag skulle döpa min valkampanj till om jag hade en.. såklart ;)
Nej men såhär är saken jag tittade på Valet 2010 - Utfrågningen igår på kanal 4 där de hade en "utfrågning" med Alliansen... denna gick ut på att försöka få ur Göran Hägglund, Jan Björklund, Maud Olofsson & Fredrik Reindeldt... vad deras politik går ut på egentligen!
De står ju inför ett stort tryck och jag hoppas verkligen att de trycks till botten!!!!
Jag ska hålla med om att de har flera bra förslag men de flesta är bara helt absurda...trots att jag är ett stort fan av Jan björklund... hör och häpna!

När Jan Björklund va på våran skola, Östra Gymnasiet, och föreläste om deras politik så var han faktiskt den enda som inte spenderade den första halvtimmen till att smutskasta de RödGröna! Det jag gillade var:
  • Han vill att betygssystemen ska uttökas till 7 steg från 6an.
  • Han tycker att man ska införa ett språkkrav för de invandrare som vill bli svenska medborgare
  • Han vill även öka lärlingsplatser för de som precis kommer från gymnasiet
Det enda knasiga med detta är ju att...jo lärlingsplatser är ju bra... men de har oxå ett förslag tillsammans med Moderaterna där alla yrkesprogram ska skippa de teoretiska ämnena! Man ska alltså kunna gå Byggprogrammet och bara läsa om motorer, du ska inte behöva läsa matte, svenska, engelska m.m.
PROBLEMET - är att de som vet att de vill gå Bygg behöver alltså inte plugga under högstadiet då intagningspoängen till Bygg kommer sänkas OERHÖRT! detta kommer leda till att Byggprogrammet blir ett raketalternativ för att glida genom skolan och sedan hamna outbildad i samhället!
Eller vad tycker ni?



Fredrik Reinfeldt vill aldrig på något sätt dra in de RödGröna i Regeringen, vilket gör att om de blir en minoritetsregering så måste han ansluta sig till de mindre partierna (om de kommer in i Riksdagen), vilket resulterar i att han möjligtvis kommer att samarbeta med Sverigedemokraterna!!!
Något som de RödGröna ALDRIG skulle göra! De skulle hellre se ett samarbete med Jan Björklund och Folkpartiet!


tackåhej

Kommentarer
Postat av: saga

hahaha vi ska nog inte diskutera politik fanny ;)

2010-09-16 @ 08:29:00
URL: http://sagadannborg.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0