VAL 2010

Får jag bara börja med att säga;
FUCK REINFELDT är det enda rätta alternativet till det här valet!
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta ämne men eftersom jag inte riktigt vet hur många som är insatta i det här.....om man inte är det så kan det självklart vara otroligt tråkigt att läsa!
MeeeeN, om det (mot förmodan) skulle finnas nån människa därute (borgerlig eller rödgrön spillerill), får gärna diskutera saken men mig!!!

Vad är politik?
Vad ska man tro på?
Vilket parti ska man välja?

- Det finns ingen RÄTT/FEL svar på den här frågan eftersom vi alla är individer och vi får tycka precis som vi vill! 
Till dig som vill rösta: Kolla upp en fråga som du tycker är intressant och kolla vad de olika blocken anser är aktuellt för just den frågan.



Över till mina åsikter
Just nu står jag och väger mellan ett val mellan Socialdemokraterna eller Vänsterpartiet.
Mona Sahlin alltså!  ...jag ska väl säga att jag inte direkt är så förtjust i varken henne eller Lars Ohly men nu äre ju inte personerna i makten man ska utgå ifrån utan deras hjärtefrågor.
Jag har några s.k. Hjärtefrågor och skulle därför gärna diskutera med andra angående dessa och andra frågor.

Varför ska man ta in en massa invandrare/asylsökande när man inte har jobb till svenskarna!?
- Jag är inte på något sätt rasist, verkligen inte! Jag menar INTE att alla ska skickas hem, jag funderar bara kring hur man kan ta in en massa människor och ge dom jobb... när vi inte ens kan ge jobb åt Sveriges befolkning?
Här lägger vi ner en massa pengar på att ta in människor som har det svårt i andra länder... de ökar sveriges befolkning och ökar därmed arbetslöshet frågan! Än en gång tycker jag inte att alla borde åka hem...dom som är här får väl stanna under normala förhållanden! MEN, ta inte in fler. Skicka dom till ett annat land, varför ska just Sverige ta in en massa människor? Om vi tar in en massa människor så tar dom ju slut på en annan plats, vilket kommer leda till att dom få som är kvar där - förmodligen kommer dom invaderas av något annat land och vi bidrar möjligen till ett kommunist samhälle någonstans i världen!


Detta var bara en av mina åsikter, och om jag ska vara ärlig har jag inte läst på min fakta och vet inte helt säkert vad alla partier tycker om denna fråga. Det jag däremot vet är att enligt de debatter jag har lyssnat på så är det generella buskapet att:
Borgerliga: Vill skapa bättre välfärd för de redan rika, dom som tjänar bäst borde ju belönas för sitt otroliga arbete!
RödGröna: Vill skapa bättre välfärd för de som behöver det mest. De utsatta i samhället = sjukpensionerade, unga, små företag och andra utsatta grupper.


Vi lyssnade på en debatt idag där samtliga partier var representerade av ungdomar från Umeå eller kringliggande städer. Jag ska försöka göra en sammanfattning av vad de olika partierna lade fram:

Rättvisepartiet: Tycker att de borgerliga är löjliga och vill kapa varenda förslag dom drar fram!
Vänsterpartiet: Stöttar Soc i frågor om välfärd, höjd skatt för att skapa möjligheter!
Socialdemokraterna:
Anser att det är ett straff mot mänskligheten att skapa klyftor!
Miljöpartiet: Vill att man ska ersätta allt med grönt och blommor = FLOWERPOWER!!
Piratpartiet: Tycker egentligen ingenting förutom att Patent-lagen, IPRED-, och FRA-lagen borde försvinna!
Centerpartiet: ....tycker sig vara de Borgerligas "gröna röst", men tycker i synnerhet tvärtemot!
Folkpartiet: (delvis rödgröna) Vill jobba för individen och skapa större valmöjlighet till Individen.
Kristdemokraterna: Vill stärka familjegrunden, mer ledighet åt föräldrar..svammelsvammelsvammel!
Moderaterna: Vill sänka skatterna för då kommer alla människor bli glada! (behålla kärnkraft)
Sverigedemokraterna:
Vill inte se "bongotrummor" och "asyriska dansöser" i Sverige!


Jag vet inte om ni förstår vad jag menar... men jag hade tänkt ägna några dagar åt Valet 2010, för det blir alldeles för mycket att skriva allt på en och samma gång... jag har bara börjat :) :)

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0