You're a lovekiller, you're a murderer

Jag ska hålla med om att många "nya" låtar är väldigt bra. (låtar som har gjorts efter 2008)
Såna låtar som egentligen är endera en remix eller en cover av en låt som gjorts tidigare år.
Visst det är helt okej - låten är ju bra... men då kan man ju åtminstone skriva ut att de är en "hyllning" till en artist man tycker är bra... eller typ döpa låten till samma sak så förstår man ju iallafall att de är en annan version av låten.
Jag ska ge några exempel.. några är väldigt tydliga medan man endast hör en mycket klar antydan till den tidigare låten;
Cindi Lauper sjunger True Colors
Låten släpptes 25 juli 1986
(det har gjorts "miljontals" covers på den här låten)

Ane Brun sjunger True Colors
Låten kommer ursprungligen från Cindi Lauper som sagt, men 2008 gjorde Ane Brun en cover som jag tyckte va mycke bättre än originalet!
(skillnaden är att Ane har valt att göra en cover av låten, på sitt eget sätt, men behållt titeln och stor del av texten)




Darin sjunger Lovekiller
Den 13 juli 2010 släpper Darin en låt som heter Lovekiller, den är skrämmande lik True Colors men som sagt är det inte många ord i låten som stämmer överens med de äldre versionerna.
Jag vet inte om alla andra hör det.. men eftersom jag är ett stort fan av den här låten och har lyssnat på den i flera år så blir jag väldigt upprörd!


Som sagt, jag hörde den på radion och blev bara himla upprörd! Låten tappar ju som hela sitt syfte när man bara tänkte på en annan låt... med ett helt annat budskap!
...det kan mycket väl vara så att jag stör på nåt helt onödigt men... så äre :) :)

Kommentarer
Postat av: caroline

Sv: Jag har en Canon EOS 450d ! :)

2010-09-13 @ 22:34:52
URL: http://ingenjavlafantasi.blogg.se/
Postat av: caroline

Jag skulle nog hellre rekommendera Canon EOS 1000d, en billig, bra första kamera!

2010-09-14 @ 09:09:52
URL: http://ingenjavlafantasi.blogg.se/
Postat av: caroline

Jag vet faktiskt inte vilken som är bättre, du får prova och se, men känner du dig hemma med 3000d så kör på det!

2010-09-14 @ 22:14:32
URL: http://ingenjavlafantasi.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0